1. Deze verordening is van toepassing op de ondernemers die:
a. een onderneming drijven waarin hoofdzakelijk de detailhandel in mode wordt uitgeoefend, en
b. behoren tot het midden- en kleinbedrijf.
2. Deze verordening is niet van toepassing op de ondernemers die:
a. een onderneming drijven waarin de detailhandel in mode uitsluitend in de vorm van ambulante handel wordt uitgeoefend;
b. als werkgever in de modedetailhandel geen bijdrage betalen aan de Stichting Sociaal Fonds Mode- en Sportdetailhandel.
1. Aan de ondernemers die een onderneming drijven als bedoeld in artikel 2, eerste lid, van deze verordening, wordt voor het jaar 2013 een bestemmingsheffing opgelegd ter financiering van de activiteiten van de Commissie modedetailhandel mkb. Doel van deze bestemmingsheffing is bevordering van een gezonde sociaal-economische ontwikkeling van de detailhandel in mode door middel van enerzijds het bevorderen van een meer professionele bedrijfsvoering bij ondernemers en werknemers in de branche en anderzijds het uitvoeren van een bewustwordingscampagne en informatieverschaffing.
2. De bestemmingsheffing bestaat uit:
a. een basisheffing van € 37,50 per onderneming; en
b. een filiaalheffing van € 60,- voor elke tweede en volgende verkoopplaats van de onderneming; en
c. een heffing werkzame personen, waarvan de hoogte afhankelijk is van de klasse waarin de onderneming op onderstaande wijze is ingedeeld:
3. De bestemmingsheffing bedraagt maximaal € 1.200,- voor ten hoogste 20 verkoopplaatsen.
Het besluit tot het opleggen van de bestemmingsheffing als bedoeld in artikel 3 en besluiten voortvloeiend uit artikel 4 van deze verordening worden genomen door de voorzitter.