BWBR0017476
Geldig vanaf 27-11-2005
Artikel 2
Verordening bestemmingsheffingen schapen en geiten (PVV) 2005
1. De ondernemer die in het jaar 2005 één of meer dieren slacht of doet slachten, dan wel uitvoert, is aan het productschap een heffing verschuldigd tegen het in het tweede lid bepaalde tarief ten behoeve van de daarbij gegeven bestemming.
2. Het tarief van de in het eerste lid bedoelde heffing bedraagt:
a. € 0,51 per schaap, waarvan € 0,07 voor het afzetbevorderingsfonds, waarvan € 0,03 niet als zodanig in mindering mag worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs,
€ 0,43 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,01 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
€ 0,07 voor het afzetbevorderingsfonds, waarvan € 0,03 niet als zodanig in mindering mag worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs,
€ 0,43 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,01 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
b. € 0,41 per geit, waarvan € 0,23 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,18 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
€ 0,23 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,18 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
c. € 0,15 per jonge geit, waarvan € 0,08 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,07 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
€ 0,08 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,07 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
3. Als ondernemer die uitvoert als bedoeld in het eerste lid, wordt aangemerkt degene die één of meer dieren
in het handelsverkeer brengt, dan wel
naar derde landen uitvoert, dan wel
aflevert aan een (rechts)persoon wiens bedrijf niet in Nederland is gevestigd, ongeacht of de ontvangst van die dieren door deze (rechts-)persoon in Nederland plaatsvindt.
4. De heffing is niet verschuldigd voor een dier, ten aanzien waarvan ten genoegen van het productschap wordt aangetoond, dat:
a. de periode tussen het tijdstip van invoer en het tijdstip van slacht korter is dan twee maanden;
b. de periode tussen het tijdstip van invoer en het tijdstip van uitvoer korter is dan twee maanden.
5. De heffing, bedoeld in het eerste lid, is niet verschuldigd voor een dier, ten aanzien waarvan ten genoegen van het productschap is vastgesteld dat het behoort tot de categorieën 5 of 6 zoals bedoeld in artikel 1, onder q, van het Retributiebesluit Vleeskeuringswet.
2. Het tarief van de in het eerste lid bedoelde heffing bedraagt:
a. € 0,51 per schaap, waarvan € 0,07 voor het afzetbevorderingsfonds, waarvan € 0,03 niet als zodanig in mindering mag worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs,
€ 0,43 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,01 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
€ 0,07 voor het afzetbevorderingsfonds, waarvan € 0,03 niet als zodanig in mindering mag worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs,
€ 0,43 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,01 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
b. € 0,41 per geit, waarvan € 0,23 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,18 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
€ 0,23 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,18 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
c. € 0,15 per jonge geit, waarvan € 0,08 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,07 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
€ 0,08 voor het gezondheidszorgsfonds, en
€ 0,07 voor het kwaliteitverbeteringsfonds is bestemd.
3. Als ondernemer die uitvoert als bedoeld in het eerste lid, wordt aangemerkt degene die één of meer dieren
in het handelsverkeer brengt, dan wel
naar derde landen uitvoert, dan wel
aflevert aan een (rechts)persoon wiens bedrijf niet in Nederland is gevestigd, ongeacht of de ontvangst van die dieren door deze (rechts-)persoon in Nederland plaatsvindt.
4. De heffing is niet verschuldigd voor een dier, ten aanzien waarvan ten genoegen van het productschap wordt aangetoond, dat:
a. de periode tussen het tijdstip van invoer en het tijdstip van slacht korter is dan twee maanden;
b. de periode tussen het tijdstip van invoer en het tijdstip van uitvoer korter is dan twee maanden.
5. De heffing, bedoeld in het eerste lid, is niet verschuldigd voor een dier, ten aanzien waarvan ten genoegen van het productschap is vastgesteld dat het behoort tot de categorieën 5 of 6 zoals bedoeld in artikel 1, onder q, van het Retributiebesluit Vleeskeuringswet.
- Citeren als
- Art. 2
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0017476
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl