BWBR0027217
Geldig vanaf 25-12-2009
Artikel 5
Verordening bestemmingsheffing kappersbedrijf 2010
1. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot € 24,30 indien in een onderneming met 0 of 1 werkzame persoon de omzet niel meer bedraagt dan € 4.550 op jaarbasis.
2. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot € 48,60 indien in een onderneming met 0 of 1 werkzame persoon de omzet niel meer bedraagt dan € 25.000 op jaarbasis.
3. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot nihil voor een vestiging waarin meer dan 50% van de klanten, die door de ondernemer worden behandeld, psycho-geriatrische patiënten of patiënten met een aandoening met een vergelijkbaar ziektebeeld zijn.
4. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing met 50% voor een vestiging waarin meer dan 25% maar minder dan 50% van de klanten, die door de ondernemer worden behandeld, psycho-geriatrische patiënten of patiënten met een aandoening met een vergelijkbaar ziektebeeld zijn.
5. Als de ondernemer, met 0 of 1 werkzame persoon, het kappersbedrijf uitoefent in meerdere vestigingen waarvan de gezamenlijke openingstijd niet meer dan 55 uur bedraagt, vermindert de voorzitter de opgelegde heffingen tot het bedrag dat zou zijn opgelegd ais de ondernemer één vestiging zou exploiteren.
6. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot € 24,30 indien in een vestiging met 0 of 1 werkzame persoon uitsluitend bewoners van bejaardenhuizen worden behandeld en de omzet niet meer dan € 10.000 bedraagt.
2. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot € 48,60 indien in een onderneming met 0 of 1 werkzame persoon de omzet niel meer bedraagt dan € 25.000 op jaarbasis.
3. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot nihil voor een vestiging waarin meer dan 50% van de klanten, die door de ondernemer worden behandeld, psycho-geriatrische patiënten of patiënten met een aandoening met een vergelijkbaar ziektebeeld zijn.
4. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing met 50% voor een vestiging waarin meer dan 25% maar minder dan 50% van de klanten, die door de ondernemer worden behandeld, psycho-geriatrische patiënten of patiënten met een aandoening met een vergelijkbaar ziektebeeld zijn.
5. Als de ondernemer, met 0 of 1 werkzame persoon, het kappersbedrijf uitoefent in meerdere vestigingen waarvan de gezamenlijke openingstijd niet meer dan 55 uur bedraagt, vermindert de voorzitter de opgelegde heffingen tot het bedrag dat zou zijn opgelegd ais de ondernemer één vestiging zou exploiteren.
6. De voorzitter vermindert de opgelegde heffing tot € 24,30 indien in een vestiging met 0 of 1 werkzame persoon uitsluitend bewoners van bejaardenhuizen worden behandeld en de omzet niet meer dan € 10.000 bedraagt.
- Citeren als
- Art. 5
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0027217
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl