BWBR0027288
Geldig vanaf 10-10-2010
Artikel 5
Verordening Bosschap Heffing Subsidies en Bijdragen 2010
1. Aan de heffingsplichtige die lid of indirect lid is van:
de Nederlandse Vereniging van Boseigenaren (verder: NVBE) of
de Algemene Vereniging Inlands Hout (Verder: AVIH)
wordt een aftrek toegestaan ter grootte van 50% van de aan de NVBE of AVIH betaalde contributie tot een maximum van 50% van het totaal van de Algemene Heffing Bosschap 2010 en tot een maximum van 40% van de Heffing Subsidies en Bijdragen 2010. Bij de berekening worden uitsluitend de hectareheffing en de omzetheffing betrokken en uitsluitend het hectare- of omzetgerelateerde deel van de aan NVBE of AVIH betaalde contributie. De aftrek wordt voorts slechts verleend, indien uit door de NVBE en AVIH verstrekte opgaven blijkt, dat de contributie over het aan de heffing voorafgaande jaar is betaald.
2. Onder indirecte leden van de NVBE worden in dit verband verstaan leden van de NVBE Sectie Overheden en leden van de Federatie Particulier Grondbezit, alleen en voorzover zij bos of natuur in eigendom, erfpacht, opstalrecht of vruchtgebruik hebben. Onder directe leden van de NVBE worden verstaan Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en De Landschappen.
3. Andere ondernemersorganisaties kunnen ten behoeve van hun leden een verzoek bij het dagelijks bestuur van het Bosschap indienen om eveneens te worden toegelaten tot de aftrekregeling als bedoeld in het eerste lid. Toegelaten wordt een organisatie die een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is en die aan de voorwaarden voldoet zoals bedoeld in artikel 5.1 van het Besluit beleidsregels Bestuurskamer van de SER, juncto artikel 3 tot en met 7 van de Verordening Representativiteit Organisaties van de SER.
4. Aan de heffingsplichtige wordt per kalenderjaar jaar slechts eenmaal de aftrek, als bedoeld in het eerste tot en met derde lid, toegekend.
de Nederlandse Vereniging van Boseigenaren (verder: NVBE) of
de Algemene Vereniging Inlands Hout (Verder: AVIH)
wordt een aftrek toegestaan ter grootte van 50% van de aan de NVBE of AVIH betaalde contributie tot een maximum van 50% van het totaal van de Algemene Heffing Bosschap 2010 en tot een maximum van 40% van de Heffing Subsidies en Bijdragen 2010. Bij de berekening worden uitsluitend de hectareheffing en de omzetheffing betrokken en uitsluitend het hectare- of omzetgerelateerde deel van de aan NVBE of AVIH betaalde contributie. De aftrek wordt voorts slechts verleend, indien uit door de NVBE en AVIH verstrekte opgaven blijkt, dat de contributie over het aan de heffing voorafgaande jaar is betaald.
2. Onder indirecte leden van de NVBE worden in dit verband verstaan leden van de NVBE Sectie Overheden en leden van de Federatie Particulier Grondbezit, alleen en voorzover zij bos of natuur in eigendom, erfpacht, opstalrecht of vruchtgebruik hebben. Onder directe leden van de NVBE worden verstaan Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten en De Landschappen.
3. Andere ondernemersorganisaties kunnen ten behoeve van hun leden een verzoek bij het dagelijks bestuur van het Bosschap indienen om eveneens te worden toegelaten tot de aftrekregeling als bedoeld in het eerste lid. Toegelaten wordt een organisatie die een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is en die aan de voorwaarden voldoet zoals bedoeld in artikel 5.1 van het Besluit beleidsregels Bestuurskamer van de SER, juncto artikel 3 tot en met 7 van de Verordening Representativiteit Organisaties van de SER.
4. Aan de heffingsplichtige wordt per kalenderjaar jaar slechts eenmaal de aftrek, als bedoeld in het eerste tot en met derde lid, toegekend.
- Citeren als
- Art. 5
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0027288
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl