BWBR0029560
Geldig vanaf 22-01-2011
Artikel 3
Verordening bestemmingsheffing kappersbedrijf 2011
1. Aan de ondernemers die op of na de dag van inwerkingtreding van deze verordening een onderneming drijven waarin het kappersbedrijf wordt uitgeoefend, wordt voor het jaar 2011 een heffing opgelegd ten behoeve van de bevordering van de sociaal economische ontwikkeling van de kappersbranche door middel van collectieve promotie, instroombevordering, verbetering arbeidsomstandigheden, voorlichting, lobby en onderzoek.
2. De heffing wordt vastgesteld op grondslag van het aantal vestigingen waarin door de ondernemer het kappersbedrijf wordt uitgeoefend. De heffing bedraagt voor iedere vestiging waarin het kappersbedrijf wordt uitgeoefend:
a. € 89,30 voor ondernemingen met 0 of 1 werkzame persoon;
b. € 119 voor ondernemingen met 2 of meer werkzame personen.
3. In afwijking van het tweede lid bedraagt de heffing, indien de ondernemer het bedrijf uitsluitend anders dan in een vestiging uitoefent, per onderneming:
a. € 89,30 voor ondernemingen met 0 of 1 werkzame persoon;
b. € 119 voor ondernemingen met 2 of meer werkzame personen.
4. Op de bedragen genoemd in de leden 2 en 3 wordt de volgende korting toegepast:
a. € 17,85 voor de ondernemingen met 0 of 1 werkzame persoon;
b. € 23,80 voor de ondernemingen met 2 of meer werkzame personen.
2. De heffing wordt vastgesteld op grondslag van het aantal vestigingen waarin door de ondernemer het kappersbedrijf wordt uitgeoefend. De heffing bedraagt voor iedere vestiging waarin het kappersbedrijf wordt uitgeoefend:
a. € 89,30 voor ondernemingen met 0 of 1 werkzame persoon;
b. € 119 voor ondernemingen met 2 of meer werkzame personen.
3. In afwijking van het tweede lid bedraagt de heffing, indien de ondernemer het bedrijf uitsluitend anders dan in een vestiging uitoefent, per onderneming:
a. € 89,30 voor ondernemingen met 0 of 1 werkzame persoon;
b. € 119 voor ondernemingen met 2 of meer werkzame personen.
4. Op de bedragen genoemd in de leden 2 en 3 wordt de volgende korting toegepast:
a. € 17,85 voor de ondernemingen met 0 of 1 werkzame persoon;
b. € 23,80 voor de ondernemingen met 2 of meer werkzame personen.
- Citeren als
- Art. 3
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0029560
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl