BWBR0030469
Geldig vanaf 11-09-2011
Artikel 3
Verordening PT bijzondere heffing handel groenten en fruit 2011
1. Aan de ondernemer wordt de heffing opgelegd naar de grondslag “aankoopwaarde handel”.
2. Geen heffing wordt opgelegd over aankopen uit andere EU landen.
3. Geen heffing wordt opgelegd over aangekochte groenten en fruit die zijn verkocht aan consumenten voor hun persoonlijke behoefte, tenzij de ondernemer dit aan consumenten verkochte product:
a. heeft aangekocht van telers, al dan niet via een afzetorganisatie of een bemiddelaar, of
b. uit derde landen heeft aangekocht.
4. Indien groenten en fruit zijn aangekocht uit derde landen dient gebruik te worden gemaakt van de CIF-waarde.
5. De heffing genoemd in het eerste lid wordt uitgedrukt in een percentage van de aankoopwaarde en bedraagt 0,03%.
6. In afwijking van het eerste lid, wordt de heffing voor de handel in uien opgelegd over het aantal aangekochte netto kilogrammen. De heffing bedraagt € 14,15 per 100 ton aangekochte uien.
2. Geen heffing wordt opgelegd over aankopen uit andere EU landen.
3. Geen heffing wordt opgelegd over aangekochte groenten en fruit die zijn verkocht aan consumenten voor hun persoonlijke behoefte, tenzij de ondernemer dit aan consumenten verkochte product:
a. heeft aangekocht van telers, al dan niet via een afzetorganisatie of een bemiddelaar, of
b. uit derde landen heeft aangekocht.
4. Indien groenten en fruit zijn aangekocht uit derde landen dient gebruik te worden gemaakt van de CIF-waarde.
5. De heffing genoemd in het eerste lid wordt uitgedrukt in een percentage van de aankoopwaarde en bedraagt 0,03%.
6. In afwijking van het eerste lid, wordt de heffing voor de handel in uien opgelegd over het aantal aangekochte netto kilogrammen. De heffing bedraagt € 14,15 per 100 ton aangekochte uien.
- Citeren als
- Art. 3
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0030469
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl