BWBR0032762
Geldig vanaf 16-02-2014
Artikel 2
Verordening bestemmingsheffingen varkens (PVV) 2013
1. De ondernemer die in het jaar 2013 één of meer dieren slacht of doet slachten, dan wel uitvoert, is aan het productschap een heffing verschuldigd tegen het in het tweede lid bepaalde tarief ten behoeve van de daarbij gegeven bestemming.
2. Het tarief van de in het eerste lid bedoelde heffing bedraagt:
a. € 0,00 per varken, waarvan € 0,00 voor het fonds afzetbevordering, € 0,00 voor het fonds gezondheidszorg, en € 0,00 voor het fonds kwaliteitsverbetering is bestemd.
b. € 0,00 per zeug, waarvan € 0,00 voor het fonds afzetbevordering, € 0,00 voor het fonds gezondheidszorg, en € 0,00 voor het fonds kwaliteitsverbetering is bestemd.
c. € 0,00 per big, waarvan € 0,00 voor het fonds afzetbevordering, € 0,00 voor het fonds gezondheidszorg, en € 0,00 voor het fonds kwaliteitsverbetering is bestemd.
3. Van de in het tweede lid, onder a., b. en c., bedoelde heffing ten behoeve van het fonds afzetbevordering mag € 0,00 niet als zodanig in mindering worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs.
4. Van de in het tweede lid, onder c., bedoelde heffing ten behoeve van het fonds kwaliteitsverbetering mag € 0,00 niet als zodanig in mindering worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs.
2. Het tarief van de in het eerste lid bedoelde heffing bedraagt:
a. € 0,00 per varken, waarvan € 0,00 voor het fonds afzetbevordering, € 0,00 voor het fonds gezondheidszorg, en € 0,00 voor het fonds kwaliteitsverbetering is bestemd.
b. € 0,00 per zeug, waarvan € 0,00 voor het fonds afzetbevordering, € 0,00 voor het fonds gezondheidszorg, en € 0,00 voor het fonds kwaliteitsverbetering is bestemd.
c. € 0,00 per big, waarvan € 0,00 voor het fonds afzetbevordering, € 0,00 voor het fonds gezondheidszorg, en € 0,00 voor het fonds kwaliteitsverbetering is bestemd.
3. Van de in het tweede lid, onder a., b. en c., bedoelde heffing ten behoeve van het fonds afzetbevordering mag € 0,00 niet als zodanig in mindering worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs.
4. Van de in het tweede lid, onder c., bedoelde heffing ten behoeve van het fonds kwaliteitsverbetering mag € 0,00 niet als zodanig in mindering worden gebracht op de aan de leverancier uit te betalen prijs.
- Citeren als
- Art. 2
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0032762
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl