BWBR0033261
Geldig vanaf 22-09-2013
Artikel 4
Verordening PT bestemmingsheffing teelt groenten en fruit 2013
1. Aan de ondernemer die groenten en fruit teelt wordt een bestemmingsheffing opgelegd naar de grondslag grondgebruik.
2. Onder grondslag grondgebruik, als bedoeld in het eerste lid, wordt verstaan de bij de onderneming behorende cultuurgrond.
3. Onder cultuurgrond, zoals bedoeld in het tweede lid, wordt mede verstaan de cultuurgrond die:
a. zaai- of pootklaar is gehuurd;
b. als overig los land is gehuurd;
c. in gebruik is ontvangen, of
d. door de ondernemer wordt beteeld voor contractteelt.
4. De bestemmingsheffing is de gemeten maat van de door de ondernemer gebruikte cultuurgrond per productgroep, uitgedrukt in de genoemde eenheid, vermenigvuldigd met het genoemde tarief in euro en bedraagt voor:
[tabel]
5. Bij het vaststellen van de heffing per productgroep wordt een gedeelte van een hectare of een are afgerond tot een veelvoud van respectievelijk een are en een centiare.
6. Aan de ondernemer die uitgangsmateriaal teelt wordt een bestemmingsheffing opgelegd uitgedrukt in een percentage van de omzet. Deze heffing bedraagt 0,065 % van de in het kalenderjaar 2013 gerealiseerde omzet over de verkoop van uitgangsmateriaal.
2. Onder grondslag grondgebruik, als bedoeld in het eerste lid, wordt verstaan de bij de onderneming behorende cultuurgrond.
3. Onder cultuurgrond, zoals bedoeld in het tweede lid, wordt mede verstaan de cultuurgrond die:
a. zaai- of pootklaar is gehuurd;
b. als overig los land is gehuurd;
c. in gebruik is ontvangen, of
d. door de ondernemer wordt beteeld voor contractteelt.
4. De bestemmingsheffing is de gemeten maat van de door de ondernemer gebruikte cultuurgrond per productgroep, uitgedrukt in de genoemde eenheid, vermenigvuldigd met het genoemde tarief in euro en bedraagt voor:
[tabel]
5. Bij het vaststellen van de heffing per productgroep wordt een gedeelte van een hectare of een are afgerond tot een veelvoud van respectievelijk een are en een centiare.
6. Aan de ondernemer die uitgangsmateriaal teelt wordt een bestemmingsheffing opgelegd uitgedrukt in een percentage van de omzet. Deze heffing bedraagt 0,065 % van de in het kalenderjaar 2013 gerealiseerde omzet over de verkoop van uitgangsmateriaal.
- Citeren als
- Art. 4
- Geldig vanaf
- Status
- Geldend recht
- Identificatie
- BWBR0033261
- Officiële bron
- wetten.overheid.nl